Tuesday, December 4, 2012

@HoLiDaY@

Assalamualaikum...w.b.t

Sudah agak lama juga tak update blog ni...
Mesti dah penuh dengan sarang labah2 ni...hehe
Sudah lama juga aku tak pergi bercuti ye..
Kali ini aku pergi ke Pulau Langkawi lagi..

Aku bertolak dari rumah pada pukul 4.00 pagi hari rabu 14.11.2012..
Awal kan? haha..aku dah plan nak naik feri dalam pukul 2petang...
Alhamdulillah perjalanan kami lancar...
Aku menginap di Hotel Grand Continental selama 3hari 2malam..

~Anis yang serius sokmo, dalam bilik Hotel~

~tepi kolam, berlagak betul si ayah ni~

Si Anis ni selalu sebut kolam tu koyam...kelakar betul la..masuk bilik je nak koyam..hehe..

~kat cable car~


Masa ni berada di Oriental Village, rugi sangat time ni pasal tak dapat naik cable car. Punya la panjang beratur untuk beli tiket. Aku memang tak sanggup nak beratur beli tiket, jadi cukup la untuk bergambar sebagai kenangan.

~alahai..seronoknya anis tengok ikan yg banyak~ 

~masa ni ada pertunjukan~

~dikelilingi ikan atas dan bawah~

~hehe..anak je bergambar, ibu pun nak juga~
 Dapat juga Anis pegi Underwater World nak tengok ikan-ikan besar. Musim cuti sekolah memang ramai sangat orang pegi bercuti ni, nak masuk pun sampai sesak.


~pagi lagi nak bergambar ngan helang~

~dah dapat helang~

~seronok~
Akhirnya...kali kedua Anis ke Pulau Langkawi ni. Tunggu besar sikit lagi seronok bawak p jalan2. Dah pandai meminta nak itu ini, walaupun rase geram pun ada tetapi biasalah anak kecil meragam mesti layan habis la.

~bye-bye~



Masa ni on the way nak balik ke kampung, tapi bermalam satu malam kat Palm Inn di Pulau Pinang. Memang tak sempat nak balik terus pasal kena drive kat Gerik pada waktu malam. Kitorang memang tak berani drive malam kat Gerik. Kata orang ada gajah melintas kot, tak pun makhluk lain nak menumpang ke..hehe..bergurau je..

Sekian saja cerita percutian kami.



0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...